100.000 študentskih evrov izginilo z naložbo v Start-up!

100.000 študentskih evrov izginilo z naložbo v Start-up!

100.000 študentskih evrov izginilo z naložbo v Start-up!

Politično kadrovanje, zanimivi koalicijski dogovori, prijateljski, sumljivi ali nadvse zanimivi posli so že nekaj časa stalnica delovanja Študentske organizacije Univerze v Ljubljani (v nadaljevanju ŠOUL).

Zelo zanimiva investicija se je zgodila v letu 2011, ko je ŠOUL kupil 5 % podjetja Oblakomat d.o.o.. Podjetje je bilo ustanovljeno leto prej, ukvarja pa se z informacijskimi storitvami. Osnovni kapital podjetja je znašal sicer 7500 EUR. Takratni predsednik ŠOUL Marko Hozjan, sicer podiplomski študent na ljubljanski Ekonomski fakulteti je posel opravičil s tem, da je “projekt dober za študente, saj jim s popolnoma novo storitvijo omogoči enoten, lažji in cenejši dostop do študijskih gradiv. Naložba ŠOUL je zelo zanimiva iz več razlogov.

V času investicije je imela ŠOUL likvidnostne težave, saj ji je matična ŠOS zaradi kršitev volilnih pravil pri volitvah študentskih funkcionarjev odvzela del finančnih sredstev, zaradi česar so bili ogroženi celo tekoči projekti ŠOUL! Vsak z minimalno ekonomsko logiko ve, da se investira takrat, ko imaš sredstev več kot jih potrebuješ in ne takrat, ko ti teče voda v grlo! Glede na to, da je bil takratni predsednik ŠOUL Marko Hozjan podiplomski študent na ljubljanski ekonomski fakulteti, bi to lahko vedel.

Kot je povedal eden izmed vodij projekta Aleš Vahčič, sicer profesor na ljubljanski Ekonomski fakulteti, je znašal osnovni kapital podjetja minimalnih 7500 EUR, v projekt je sam vložil približno 80.000 EUR, večjih investitorjev pa ni pridobil. Pri naložbah v d.o.o. je dobro sodelovati, ko v zameno dobiš lastniški delež 20 %, ŠOUL pa je kupil zgolj 5 % podjetja! Se podiplomski študent ekonomije ni morda vprašal »Ali ne bi zahtevali večji lastniški delež,« ali pa morda: »Je morda projekt nerentabilen, glede na to, da ni drugih večjih investitorjev?!« (Delo, 2011).

Mimogrede, ŠOUL je v podjetje Oblakomat d.o.o. za 5 % podjetja vložil neverjetnih 100.000 EUR, denar pa je pridobil s prodajo vrednostnih papirjev in to v času, ko je denar krvavo potreboval za tekoče poslovanje! Ob vsem naštetem pa najbolj v oči bode dejstvo, da je ŠOUL za samo 5 % delež podjetja odštel neverjetnih 100.000 EUR, torej so na ŠOUL podjetje, ki je imelo konec leta 2011 samo 3 tisoč EUR dobička, kar 120 tisoč EUR kratkoročnih in 12 tisoč EUR dolgoročnih obveznosti ter 110 tisoč EUR kapitala ocenilo na neverjetnih 2 MILIJONA EUR?! Po mnenju ŠOUL je dobro ime podjetja znašalo neverjetnih 1,9 milijona EUR oz. kar 20x več kot je znašala knjigovodska vrednost podjetja! Če bi šlo za podjetje, ki bi nato služilo milijone, bi bila naložba seveda upravičena, ampak… Konec leta 2014 je imelo podjetje za samo okoli 100 tisoč EUR (bilančnih) sredstev oz. za okoli 140 tisoč EUR manj kot konec leta 2012, za okoli 22 tisoč EUR negativnega kapitala oz. za okoli 130 tisoč EUR manj kot konec leta 2012, okoli 30 tisoč EUR tekoče izgube in za kar okoli 100 tisoč EUR prenesene izgube iz preteklih obdobij.

Torej na kratko povedano ŠOUL je z opisano investicijo izgubil neverjetnih 100 tisoč EUR! In to ob dejstvu, da je na čelu ŠOUL v tistem času sedel podiplomski študent ekonomije, ki bi moral vedeti, da nekaj »kar je dobro za študente« ne more stati 19 krat toliko kot je knjigovodska vrednost podjetja, ali za približno 18 krat toliko, kot je po mnenju ekonomskega poznavalca, ki ne želi biti imenovan, bila poštena vrednost podjetja: Poštena vrednost podjetja so sredstva prilagojena glede na tržne cene – obveznosti prilagojene glede na tržne cene + dobro ime. (Ajpes, 2016).

Deli z ostalimi na priljubljenem družbenem omrežju
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Email this to someone