SDM na KAS poletni šoli za politične komunikacije

SDM na KAS poletni šoli za politične komunikacije

SDM na KAS poletni šoli za politične komunikacije

Na povabilo KAS Media programa Jugovzhodna Evropa, se je 17 mladih strokovnjakov za odnose z javnostmi zbralo na prvi regionalni poletni šoli za politične komunikacije, ki je bila od 2. do 7. julija v Kišinjevu (Moldavija). Iz Slovenije se je poletne šole udeležila Maja Bašelj, mednarodna sekretarska v SDM. Udeleženci iz devetih držav so poglobili svoje znanje o načrtovanju komuniciranja, spletnih kampanjah in državljanskem dialogu. Nadaljnje teme so bile različne zahteve vlad in političnih strank pri medijskem delu in medijski situaciji v regiji.

Poletno šolo je odprla vodja KAS Media programa Jugovzhodna Evropa Christian Spahr. Predstavil je koncept usposabljanja in poudaril izzive predstavnikov političnih strank in vlad v regiji, med drugim zelo polarizirane medijske podobe. Udeleženci so iskali intenzivno izmenjavo idej in izkušenj s kolegi iz regije in trenerji. Ta pričakovanja so bila izpolnjena v štirih intenzivnih dneh delavnic in sej vprašanj.

Prva govornica Clara Eaglen, vodja kampanj ministrstva za komuniciranje britanske vlade, je razložila različne vidike medijskega načrtovanja. Eaglen je poudarila, da mora vsako temeljno sporočilo predstavljati vrednote organizacije. Poleg tega je nudila znanje in izkušnje pri načrtovanju strateškega komuniciranja z uporabo primerov različnih kampanj. V skupinski razpravi so udeleženci razvili osnutek komunikacijske strategije, kjer so uporabili tisto, kar so se naučili.

Na prvi dan usposabljanja so udeleženci kratko predstavili tipične izzive pri svojem delu in predstavili najboljše prakse. Med drugim je postalo jasno, da strateška komunikacija še ni sestavni del splošne strategije strank in vladnih organov v številnih državah. Ciljanje komunikacijskih ukrepov in dialog z državljani prek socialnih mrež še vedno potrebuje izboljšave. Poleg tega so strokovnjaki za odnose z javnostmi pojasnili, da je ključno dobro usklajevanje ključnih sporočil med različnimi oddelki. Vse ekipe morajo biti obveščene o prednostnih nalogah zunanjega komuniciranja, ki se v praksi vedno ne dogajajo. Velik izziv so lažne novice. Udeleženci so se strinjali, da lažni profili socialnih medijev in trolli ovirajo spletno komunikacijo z državljani. Nezadostno ocenjevanje kampanj je bilo ugotovljeno kot druga slabost.

Linda Jākobsone, vodja oddelka za komuniciranje Državnega kanclerja Latvije, je govorila o strokovnih in etičnih načelih odnosov z mediji. Skupaj z udeleženci je vzpostavila smernice za komuniciranje z novinarji, npr. Proaktivni in pregledni medijski odnosi. Jākobsone je poleg tega zagotovila vpogled v uspešne oblike komunikacije latvijskega predsedovanja EU 2015.

Tabea Wilke, digitalni strateginja iz Berlina, je razpravljala o novih komunikacijskih kanalih v političnih komunikacijah, kot je Snapchat, in o uporabi sporočil, kot sta WhatsApp in Viber. Povedala je, da je pomembno, da se osredotočimo na potrebe in želje posameznih ciljnih skupin in ustrezno razvijemo komunikacijsko strategijo.

Christian Zinke iz Agencije za komunikacije in PR “Praxisnah” s sedežem v Jeni je pokazal primere političnih kampanj v Nemčiji. S tem je predstavil aplikacijo “connect17″, ki pomaga mobilizirati volilne kampanje. Poleg tega je predstavil brezplačna spletna orodja za grafično oblikovanje, animacije in upravljanje družbenih medijev, ki so priljubljena v Nemčiji.

Za razpravo o političnih razmerah v Moldaviji je tretji dan potekala panelna razprava s tremi proevropskimi politiki: Viorel Cibotaru, predsednik Liberalno demokratske partije Moldavije (PDLM) in nekdanji minister za obrambo, Maia Sandu, vodja Akcijsko in solidarnostno stranko (PAS) ter kandidatka za predsednico leta 2016, in Liviu Vovc, predsednik Mladinske organizacije stranke za dostojanstvo in resnico (PPDA). Razprava je moderiral Christian Spahr. Viorel Cibotaru je poudaril, da ima Moldavija podobne izzive kot balkanske države. Maia Sandu je govorila o svojih izkušnjah vodje mlade stranke. Pojasnila je, da je v polarizirani medijski pokrajini pomembno osredotočiti komunikacijo na digitalne medije in kampanje od vrat do vrat. Liviu Vovc je govoril o lastniških strukturah medijev v Moldaviji, med drugimi temami.

Predstavitev SEECOM, regionalnega združenja za predstavnike vlade

Vuk Vujnović, generalni sekretar prvega evropskega strokovnega združenja vladnih predstavnikov SEECOM in član odbora SEECOM Christian Spahr sta predstavila organizacijo in njene dejavnosti. V okviru pobud SEECOM o večji preglednosti in državljanskemu dialogu se od takrat uresničujejo. V svoji predstavitvi o vladni komunikaciji v jugovzhodni Evropi je Vujnović pojasnil, da se kljub motivaciji za večjo preglednost in državljanski dialog še vedno soočajo z različnimi strukturnimi izzivi. Na primer pogosto je le reaktiven pristop in v mnogih primerih manjka komunikacijska strategija.

Sledila je panelna razprava o politični komunikaciji z vidika novinarjev in medijskih strokovnjakov. V razpravi so sodelovali Nadine Gogu, izvršni direktor neodvisnega novinarskega središča (IJC), Dumitru Ciorici, uredniški urednik moldavskega novinskega portala “Agora” in Alina Radu, direktorica dnevnika “Ziarul de Garda”. Panel je moderiral Christian Spahr. Nadine Gogu je govorila o odnosu med novinarji in predstavniki v Moldaviji. Kritizirala je, da predstavniki pogovorov pogosto ne dajejo vseh potrebnih informacij predstavnikom medijev. Poleg tega močno vplivajo na dnevno poročanje mnogih medijskih mest lastniki, oglaševalci in politiki. Alina Radu je dala praktične nasvete za sodelovanje med strokovnjaki za odnose z javnostmi z novinarji.

Udeleženci so bili zelo motivirani in zelo zadovoljni s trenerji in vsebino poletne šole ter prejeli certifikat. Poleg tega so poudarili, da je bila izmenjava med kolegi iz jugovzhodne Evrope zelo koristna. KAS Media program Jugovzhodna Evropa bo še naprej ponudil seminarje na področju političnega komuniciranja.

IMG_8339 image1 IMG_8387

Deli z ostalimi na priljubljenem družbenem omrežju
Tweet about this on TwitterShare on FacebookShare on Google+Email this to someone